Verslag visdag 9 november 2014

Om 06.15 uur ging mijn wekker vanmorgen en om 06.20 stond ik naast mijn bed (wat anders nog wel eens lastig is…). Vandaag een dagje het water op met Martijn. Samen met zijn vader Jan vist Martijn al heel wat jaren. Vandaag dus een dagje zonder vader maar met mij op pad.

Omdat de slagboom van de trailerhelling, voor ons doen, wat laat toegankelijk was hebben we eerst wat vanaf de kant geworpen. Al snel haakte ik een knoeperd van een snoek. Helaas loste de snoek …dit beloofde heel wat voor vandaag.

Nadat we de boot in het water hadden konden we aan de gang. Eerst maar eens aan de gang met wat spiering en voorns. De één op een fireball en de ander op een dobber. Heel langzaam met de fronttroller meters maken op deze mooie zonnige dag. Martijn pakte de eerste vis op de fireball.

Nadat ik nog een snoek had gelost op het dood aas besloot ik om naast mijn ene hengel met dood aas ook te gaan werpen. Een snoek kon de verleiding van de Rapala plug niet weerstaan en ook mijn eerste vis van de dag had ik in de boot.

P1010439_600x450Omdat verdere aanbeten en verzilveringen op dood aas uitbleven, besloten we om het dood aas voor vandaag vaarwel te zeggen en over te gaan op het kunstaas. Het bijtuurtje in de ochtend hadden we deels gehad en de eerste uurtjes van de middag was het taai. Vele honderden meters gesleept zonder ook maar een tikje. Maar de aanhouder wint en in de namiddag was het weer raak.

P1010443_600x450De little hornets van Salmo waren voor de snoek ook duidelijk favoriet en het duurde niet lang voordat ik de volgende aanbeet had. De aanbeet was fel en hard. De snoek is in deze periode zeker op zoek naar voedsel, maar wel kieskeurig, om de komende winter te kunnen overbruggen. De hengel stond in de hengelsteun te klapperen en gaf het gevecht uiteindelijk op.

P1010448_600x450Ook Martijn ving nog een klein maar felle rover in spé. Deze werd naast de boot keurig onthaakt en teruggezet. Al met al een taaie dag qua vangsten. Geen meters, geen PR’s en geen dubbele cijfers en dat hoeft wat mij betreft ook niet. Gezelligheid, mooi weer en toch een aantal vissen in de boot is mij ook wat waard. Martijn, bedankt voor deze gezellige dag, gaan we snel nog een keer weer overdoen!

Op naar de volgende visdag!