Verslag visdag 31 oktober 2015

Vandaag was Pieter mijn gast. Hij wilde graag in zijn eigen woonplaats vissen en eens kijken of hij zijn techniek kon verbeteren. Om 8 uur vanmorgen hadden we afgesproken bij de plaatselijke trailerhelling. Nadat we een klein uurtje onderweg waren kwam ik erachter dat ik mijn fototoestel was vergeten. Uiteraard een zeer belangrijk en onmisbaar middel voor het maken van mooie foto’s. Marjan maar wakker gebeld en tegen half 11 bracht ze het toestel bij de trailerhelling. Je kunt natuurlijk ook foto’s met je mobiel maken echter een goed fototoestel met veel pixels is voor deze hobby onmisbaar.

Mijn gast, Pieter, heeft ook een eigen boot echter lukt het hem niet om meerdere aantallen vissen in de boot te krijgen. Als cadeau had Pieter eens een Bongo Avontuur gekregen en zag dat de bon ook ingewisseld kon worden bij Visgids Groningen. Een mailtje en een telefoontje verder en de boeking was gemaakt.

Nadat de eerste rovers de binnenkant van de boot hadden gezien. Kreeg Pieter een felle tik op zijn hengel. Hij kon aan de bak. Een fraai exemplaar kon de verleiding niet weerstaan van het kunstaas.

Na een klein half uurtje kon mijn gast weer aan de bak. Een klein maar fel exemplaar kon hij in de boot verwelkomen. De snoek was ook al eens ontkomen aan een aanval. Een groot litteken op de zijkant van de vis als herinnering achtergelaten.

P1040386_600x450 P1040387_600x450

Van even rustig zitten was er nagenoeg geen sprake vandaag.  Nauwelijks een kwartiertje later stond de hengel van Pieter weer krom. Zijn dag kon nu al niet meer stuk!

P1040390_600x450 P1040391_600x450

Nadat we alle hengels weer hadden uitgelegd kreeg ik vanuit het niets een zeer harde klap op mijn hengel die ik in de hand had. Ik voelde gelijk dat het een grote bak was. Wat een klappen. Snel draaiden we alle overige hengels naar binnen en gaf ik mijn hengel aan mijn gast. Dat is tenslotte waar het omdraait tijdens het gidsen. Mijn gast voelde ook dat het een grote vis was en gaf mij uiteindelijk weer de hengel terug. Hij stond erop dat deze vette bak toch écht voor mij was. Nadat de snoek naast de boot lag kon ik het forse exemplaar met de kieuwgreep aan boord tillen. Wat een bak! Het meetlint gaf 1.12 aan en zoals je op de foto wellicht kunt zien ben ik danig onder de indruk van deze rover!

We hadden ongeveer een klein uurtje om even bij te komen van de supervangst toen Pieter weer aan de bak kon. Rondom de stad in de maren vingen we in ondiep water ook nog een aantal exemplaren.

P1040409_600x450 P1040414_600x450

P1040417_600x450 P1040425_600x450

Prachtige snoeken op een mooie herfstdag! Nadat we de maren weer achter ons hadden gelaten ging het weer richting de stad. Ook daar vingen we nog een aantal. De felle kleuren waren vandaag favoriet van de rovers. Zowel de Pikefighters als ook de Shad Rap waren de pluggen die er toe deden vandaag.

P1040430_600x450 P1040436_600x450

Tegen 5 uur in de middag gingen we weer richting trailerhelling. Pieter kon nog 1 keer aan de bak! Als laatste ving hij nog een prachtige rover.

Bij de trailerhelling nam ik afscheid van mijn gast Pieter. Hij had een superdag gehad en ik ook! Genoten van het mooie weer, de vele én mooie vangsten in een prachtige omgeving! Pieter bedankt en succes met het vissen op de rovers en wellicht tot een volgende keer!

Op naar een volgende visdag!