Verslag visdag 30 mei 2015

Yess!! Het nieuwe roofvisseizoen is van start gegaan! Vanmorgen ging om kwart voor vijf de wekker. Als goede traditie aan het begin van het roofvisseizoen ga ik met Marjan vissen. De visspullen had ik gisteravond al klaar gelegd en de auto was dus ook snel ingepakt. Ondertussen smeren we de broodjes en natuurlijk wordt de hoognodige koffie ook gezet. Om half zes zetten we koers naar de trailerhelling.

20150530_094826

Daar aangekomen is het rustig en alleen mijn vismaat was er en lag al op ons te wachten om even een praatje te maken. We hebben elkaar over en weer succes gewenst en mijn vismaat ging onderweg. Ondertussen konden wij rustig alles verder klaarmaken bij de waterkant. Nou ja rustig, buienalarm gaf een aantal alarmeringen en voordat we nog maar één stap in de boot hadden gezet begon het te regenen. Gelukkig konden we even schuilen. Nadat de bui was overgetrokken konden ook wij onderweg! Fish On! Zonder deze kreet gaan we niet beginnen!

Vandaag slepen met klein kunstaas. Geen grote rubbers of super grote pluggen. Maar mooie kleine plugjes op lichte hengels. Uiteraard gaan de Screamin’ devils en Pike Fighters ook het water in vandaag. Omdat er toch nog wat buien in het verschiet lagen besloten we gelijk richting een aantal bruggen te varen zodat we daar onder konden gaan liggen mocht het echt los gaan.

Op niet al te groot en breed water kregen we al snel aanbeten. En ik werd al vroeg getrakteerd op mijn eerste vangst in het nieuwe seizoen. Een klein snoekbaarsje kon de verleiding van mijn plug gelukkig niet weerstaan.

20150530_111733_600x338Het weer speelde in ochtend een grote rol. We werden getrakteerd op forse maar korte regen- en ook hagelbuien. Tussen de buien door probeerden we zo goed en kwaad mogelijk te vissen. Gelukkig hebben we, in tegenstelling tot andere plekken, geen onweer gehad.

Ondanks (of misschien wel dankzij) het weer kregen we beiden regelmatig aanbeten en resulteerde in fors aantal snoeken en snoekbaarzen in de boot. Uiteraard alles Catch&Release!  Ook ving ik nog een aantal baarzen. Geen gigantische exemplaren maar we zijn blij met alle vangsten!

Nadat we de mooie vangst van mijn vismaat, onder het genot van een kopje soep, hebben bewonderd (een knijter van een snoekbaars) vervolgen we onze weg. Al snel vangen we een fraaie snoekbaars. En het lijkt erop alsof de grotere exemplaren de weg naar onze pluggen hebben gevonden.

Extra bonus, een kort filmpje van de hierboven getoonde snoekbaars

P1020603_600x450 P1020587_600x450

Het leek erop alsof er een bijtuurtje los ging. De ene aanbeet na de andere kregen we te verstouwen. Soms zat er niet meer dan een paar minuten tussen. Hadden we net alle hengels weer in het water en hup daar kwam de volgende aanbeet! Geweldig voor zo’n eerste dag! We werden zelfs op een double catch getrakteerd. Ik ving een snoekbaars en tegelijkertijd ving Marjan een fraaie snoek.

P1020624_600x450P1020609_600x450

Als toetje ving Marjan ook nog een hele mooie snoekbaars. Tegen half vier was het gedaan. En besloten we weer terug te varen naar de trailerhelling. We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde, succesvolle seizoensopening!

Op naar een volgende visdag!