Verslag visdag 28 februari 2016

Vandaag had ik Petra en Theo in de boot. Tijdens de heropening van Henry’s Hengelsport kwamen we aan de praat en ze wilden graag eens een dag met me mee. Het beloofde qua weer een mooie dag te worden. Om acht uur hadden we afgesproken bij de trailerhelling. Omdat mijn gasten niet over winterpakken beschikken had ik wat extra kleding meegenomen en ook het pak van Marjan werd ingezet.

Petra en Theo vissen vaak vanuit hun eigen achtertuin op alles wat er zoal voorbij komt. Vandaag gingen we proberen wat vis vanuit de boot te vangen. De eerste vis van de dag kwam voor rekening van Petra. En wat voor één! Een lap van een brasem werd vol gehaakt. Het is wel niet onze ‘targetfish’ maar goed, waar brasem zit, zitten ook de rovers! De brasem hebben we natuurlijk weer snel teruggezet om op jacht te gaan naar de snoeken. Want daar komen we voor!

brasem, 1e vangst Verslag visdag 28 februari 2016

Een goed uur daarna kregen we een ferme tik op de hengel in de hengelsteun. Petra kon ook deze keer weer aan het werk. Een fraaie rover van net geen 70 cm kwam boven.

1e snoek Verslag visdag 28 februari 2016

theo in actie Verslag visdag 28 februari 2016Ruim drie kwartier later was het Theo die aan de bak kon. Met een harde aanbeet op de Balzer kwam een mooie maar slanke rover aan de oppervlakte. Nadat we de overige lijnen naar binnen hebben gedraaid kunnen we de snoek gaan landen. Voorzichtig haal ik de snoek met de kieuwgreep uit het water. Nadat we een paar mooie plaatjes hebben gemaakt wordt de rover weer snel teruggezet.

Verslag visdag 28 februari 2016 catch and release Verslag visdag 28 februari 2016

Tussen de middag leggen we de boot even aan en kunnen we in het nabijgelegen restaurant even op temperatuur komen. Met zo’n 5 graden is het toch nog best frisjes in de boot. Nadat we weer wat opgewarmd waren en een heerlijk hapje hebben gegeten gaan we met frisse moed verder.

Na de middag werd het tijd om de aloude Fringo maar weer eens in stelling te brengen. Met een keiharde aanbeet op de hengel met dit puikje stukje kunstaas werd de grootste vangst van de dag aangekondigd. Een vette, volle dame waar zowel mijn gasten als ik blij van werden.

Verslag visdag 28 februari 2016

Mijn gasten genoten volop en vonden het een prachtige dag! Als toetje nam Petra de laatste vangst van de dag voor haar rekening. De Hornet van Salmo zorgde voor nog een fraaie vangst. Petra en Theo poseren trots!

Tegen vijf uur keren we weer terug naar de trailerhelling en staat binnen no time mijn boot weer op de trailer. Ik neem afscheid van mijn gezellige gasten en wie weet komen ze nog een keer met iets aangenamere temperaturen.

Op naar een volgende visdag!