Verslag visdag 28 augustus 2016

Na de roofvisdag op Camping Wedderbergen is het vandaag de beurt aan André en Jan om als gasten aan boord te stappen. André heeft deze visdag cadeau gekregen van zijn vriendin. Omdat we nogal wat kilometers voor de boeg hadden werd het vroeg opstaan. André was om iets na vier uur bij mijn huisadres om samen Jan op te halen en richting het water te gaan.

PR vis verslag visdag 28 augustus 2016Tegen half zes waren we op onze bestemming en kon de boot in het water. We zijn eerst gestart met het uitwerpen van een mooi stukje water. Op een aantal grote volgers na bleef het daarbij. Tijd om te gaan slepen. Mijn gast Jan kreeg ineens een keiharde klap op zijn hengel. Op een kleine Hornet van Salmo kwam dé vangst van de dag naar boven. Een PR voor mijn gast! Het meetlint gaf 1.06 m. aan! Wat een bak van een snoek op zo’n klein stukje kunstaas. Mijn gasten stonden in de vroege morgen al te stuiteren in de boot! Onze dag kon al niet meer stuk in ieder geval. Uiteraard wordt de vis met zorg weer teruggezet.

P1060763_600x450Daarna was het even gebeurt met vissen. We werden getrakteerd op een stevig regen- en onweersbui dus koos ik ervoor om veilig terug te varen naar de helling om even in de auto de bui af te wachten. Nadat de onweersbui was overgetrokken konden we weer terug het water op en kon mijn andere gast Jan aan de bak. Mooi om te zien dat André en Jan samen de vis gingen landen.

P1060784_600x450De snoek van Jan kon de Pikefighter van Spro niet weerstaan. Nadat de plaatjes waren gemaakt gaf de snoek nog even een visitekaartje aan Jan af en moesten de pleisters er aan te pas komen. Gelukkig heb ik genoeg pleisters aan boord! Nadat we wederom een stuk hebben uitgeworpen besloten we om zo aan het eind van de middag terug te slepen naar de helling.

Op die terugweg kreeg ik ook nog een mooie vangst vandaag. Wederom op de Hornet van Salmo maar deze keer de grote uitvoering.

Bij de trailerhelling aangekomen zien we weer wonderlijke taferelen. Een auto met bestuurder die stijf tegen de trailerhelling aan stond en rustig een krantje  aan het lezen en was niet van plan om zijn auto even aan de kant te zetten. Even verderop zagen we een man aan komen lopen en leek iets te zoeken. Jan vroeg of de man iets zocht. Dat zocht hij inderdaad; zijn trailer! Bleek deze gestolen te zijn! Ongelofelijk….. het enige wat we konden doen is hem aan te raden om maar vooral aangifte te doen. Blijft triest.

Mijn boot staat weer op de trailer en kunnen we weer terug naar Groningen. Onderweg zetten we Jan weer af en rijden André en ik door de stad. Einde van een gezellige visdag mét wederom een PR!

Op naar een volgende visdag!

Bekijk hier alle foto’s van dit seizoen!