Verslag visdag 15 november 2014

Vandaag zijn we dicht bij huis gebleven. Mijn gast voor vandaag, Harmjan, wilde graag eens in de buurt van de stad Groningen vissen. Uiteraard probeer ik zoveel mogelijk op de wensen van de gasten in te gaan en zo ook deze keer. Alhoewel dit water waar we vandaag waren eerder bekend staat als een taai water.

Daar laten we  ons zeker niet door uit het veld slaan en om 8 uur vanmorgen konden we uitvaren. De weersvoorspelling bracht regen in het vooruitzicht dus daar waren we ook goed op voorbereid. Een warm pak en niet te vergeten; een thermoskan met heerlijke koffie en een thermoskan met ‘snert’ (erwtensoep) mee om ons warm te houden.

Omdat de vis nogal verspreid ligt moesten we echt op zoek. Hele stukken waar we normaliter wel een vis tegenkomen gaven nu helemaal niets. Uiteindelijk na ongeveer 2 uur pakte mijn gast de eerste vis van de dag! Op een Doom Bell van Storm en op zo’n 1 1/2 meter water. Deze mooie donkere vis moest zeP1010461_600x450ker even poseren met mijn gast.

De kop is eraf en ons vertrouwen voor vandaag groeit! Al snel heeft mijn gast weer beet en mag zijn tweede voor vandaag gaan landen in de boot. Een iets kleiner exemplaar dan de voorganger maar de pret is er niet minder om. Ook weer een mooie donkergekleurde snoek met een fraaie tekening. Mijn gast zijn dag kon niet meer stuk in ieder geval.

P1010459_600x450De wind was tegen de middag iets gaan liggen en konden we onder het genot van een kop ‘snert’ van de heerlijk meegebrachte broodjes van mijn gast genieten. Heerlijk Harmjan! We blijven ondertussen wel door vissen want je weet maar nooit. Uiteindelijk ving ik nog een fraaie snoek. In tegenstelling tot de vangsten van mijn gast, was dit een zeer lichtgekleurd exemplaar. Prachtig om al die verschillen steeds te zien.

Tijd voor wat lawaai onder water! De screamin devils werden in stelling gebracht. Ook weer op ondiep water kreeg ik een snoeiharde aanbeet. Dit pracht exemplaar leek wel met de hand gestippeld. Uiteraard een foto en weer terug naar daar waar de snoek thuishoort. Bijzonder was dat we zowat naast de boot aan het vissen waren met diep duikende pluggen. De aanbeten die je dan krijgt zijn spectaculair.

Mijn gast ving ook nog een mooi rovertje in spé. En al met al hebben we een mooie succesvolle dag achter de rug. Mijn gast dik tevreden dus ik ook. Harmjan, bedankt voor de gezellige dag! Op naar de volgende visdag!