Verslag visdag 1 november 2014

Deze dag gaat de geschiedenisboeken in als warmste 1 november sinds we de temperaturen bijhouden. Laten wij nou net vandaag een dagje gaan vissen.

Normaliter zijn de weergoden ons anders gezind rond deze tijd van het jaar en eerlijk gezegd het mag van mij ook wel een tikkeltje kouder en onstuimiger worden. Nu heb ik dat gelukkig niet in de hand en gingen we vandaag heerlijk genieten van het mooie weer en de gezonde buitenlucht.

P1010380_600x450Vandaag had ik als gasten Patrick en Justin aan boord. Patrick vond dat Justin deze dag dik heeft verdiend en mocht vandaag een dag mee vissen. Bij de trailerhelling aangekomen had ik ook nog een grote verassing voor Justin. Een groot pakket van Next Level Fishing mocht ik aan hem overhandigen. Onder andere een mooie hengel met een super molen en uitstekend kunstaas gingen naar een glunderende Justin!

P1010382_600x450Nadat we alles hadden bekeken en bewonderd was het hoog tijd om de boot in het water te laten en op zoek te gaan naar de rovers. Al snel hadden we de eerste vis in de boot. En Justin had de eer om met zijn allereerste gevangen snoekbaars op de foto te gaan. Dat de natuur een beetje van slag is konden we ook merken in de plekken waar we de vissen erop kregen. Het ondiepe water is nog steeds een aantrekkelijk plekje.

P1010387_600x450In de ochtenduren hadden we een aardig aantal gevangen en aan het begin van de middag begon het te water harder te stromen en zochten we wat rustiger vaarwater op. Ook hier vingen we op het ondiepe en tegen het diepe aan een aantal rovers. Justin zijn dag kon niet meer stuk want ook een mooie snoek kon hij in de boot doen landen.

P1010395_600x450Op het moment dat de stroming afnam en na een paar bijtloze uurtjes begonnen we weer vis te vangen. Omdat de vissen nog vrij veel op het ondiepe liggen konden we ook de hoekjes mooi uitwerpen. Patrick wist één van de worpen nog fraai te verzilveren met een mooie snoek.

Ook haakte ik nog een lijn van een ‘visser’ die zijn hengel onbeheerd had achtergelaten… Gelukkig, voor hem, kwam mijn lijn weer los en onder een enorme scheldkanonnade in het Duits, van de inmiddels uit zijn kajuit geklauterde betrokkene, konden we verder varen.

Tegen de schemering kwamen we weer bij de trailerhelling en konden we terugkijken op een zeer geslaagde dag. Heerlijk weer én vis in de boot! Justin, Patrick en ik hebben een mooie dag gehad. Vanaf deze plek wil ik nogmaals Michel Oostdijk van Next Level Fishing enorm bedanken voor deze gulle gift! Echt top! En de ontvanger is er blij mee!

Op naar de volgende visdag!

nextlevelfishing

Het verrassingspakket van Next Level Fishing aangevuld met hengelsportmateriaal van Visgids Groningen