Roofvisdag Camping Wedderbergen

Vanmorgen rond half negen verzamelen we ons bij de trailerhelling voor de derde roofvisdag op Camping Wedderbergen. Deze roofvisdag is in samenwerking met de vismeesters van de Hengelsportfederatie Groningen/Drenthe en de camping. In totaal 7 boten hebben we vandaag tot onze beschikking voor de 21 kinderen die graag eens willen vissen op snoek, baars of snoekbaars.

foto 1 visdag camping wedderbergenWanneer we in colonne naar de camping varen is het al aardig warm. Bij de camping aangekomen worden we enthousiast ontvangen door vismeesters Willem, Dick en de vrouw van Willem, Anja. We beginnen uiteraard met een kopje koffie en kunnen even bijpraten.

De eerste kinderen komen ook al aangelopen en kijken enthousiast naar de gereedliggende visboten. De meeste kinderen kennen de vismeesters en vertellen gelijk stoere verhalen van de vangsten van de afgelopen weken. De één had een nog grotere vis dan de andere gevangen. Het visserslatijn viert (ook hier) hoogtij.

Nadat we voorzien waren van een heerlijk kopje koffie met wat lekkers erbij kwamen ook de rest van de kinderen eraan en konden we, volgens sommigen, eindelijk gaan vissen.  De kids werden verdeeld over de boten. 1 Groep kon gelijk mee en de andere groep ging vanaf de kant zijn geluk beproeven.

foto 2 visdag camping wedderbergen foto 3 visdag camping wedderbergen De eerste vangsten komen via de whats app bij ons binnen. En ook onze gasten vangen een rover. De vissers in spé drillen gezamenlijk de vis en gaan er uiteraard ook mee op de foto. Snel wordt de snoek weer teruggezet en na een snelle terugtocht naar de camping worden we onthaald met broodjes en een heerlijke soep.

foto 4 visdag camping wedderbergen

Na de lunch gaan we wisselen om iedereen een rondje mee te laten doen. De temperatuur was in de middag aardig aan de hoge kant en dat kwam de vangsten én de vis niet ten goede. Toch kwamen er nog een aantal vangsten in de boot. Zelfs een snoek van groot formaat liet zich ondanks het warme weer verleiden. De foto’s zijn helaas niet duidelijk maar de rover tikte net over 1 meter! Goed gedaan!

P1060719_600x450 P1060704_600x450

P1060731_600x450Tegen drie uur vonden de meeste vissers het welletjes en gingen we bijna op volle snelheid terug. De kids vonden het prachtig en wij ook! Nadat iedereen terug was konden de vismeesters het klassement voor vandaag opmaken. Voor de winnaars waren prachtige bekers beschikbaar gesteld en ook dit werd weer op de gevoelige plaat vastgelegd. Onder het genot van  wat frisdrank werd er nog een even nagepraat en konden we terugkijken op een geslaagde dag! We namen afscheid van de vismeesters en Anja en voeren terug naar de trailerhelling.

Vanaf deze plek willen we iedereen bedanken voor hun belangeloze inzet en enthousiasme! Speciale dank gaat uit naar: Ronald, Jaap-Jan, Jan, Henk, Jan-Willem, Willem, Anja en Dick. Uiteraard ook de kids én natuurlijk Carine van Camping Wedderbergen.